In mijn leerlingen enquetes, kijk ik eerst naar de opmerkingen die op het eind van het rapport komen. Hierin kan de leerling zijn hart luchten over mijn lessen, zowel positief als negatief. De laatste enquete vindt u hieronder:
Leerlingen_enquete_2016_17 (PDF bestand)
In deze enquete werd er over mijn organisatie en duidelijkheid in de les gesproken. Ik moest helderder zijn! Ik kan alleen maar zien uit welke klas deze opmerkingen kwamen maar niet wie wat gezegd heeft. Ik wist ook wel dat ik duidelijker kon zijn, en heb direct na het lezen van de enquete een andere werkaanpak in havo 5 gezet. Vaak is het belangrijk om te weten wie wat gezegd heeft, anders is het moeilijk om een opmerking te plaatsen en er iets mee te doen. Ik ken de leerlingen goed, dus meestal lukt dat wel.
In de sectie Engels hebben wij twee keer per week overleg met een stuk intervisie en om de paar maanden een vergardering – laatste notulen vind je hieronder:
Vergadering_Engels_notulen_10_05_2017 (Microsoft Word DOC bestand)
In deze beide gelegenheden, word ik geconfronteerd met wat er goed gaat, en wat minder. Het is van heeft grootste belang dat ik feedback krijg van zowel mijn leerlingen als mijn naaste collega’s. want zonder hen is het moeilijk om mijn doelen bij te stellen.
