Ik ben me ervan bewust dat IVKO geen ‘marktleider’ meer is op het gebied waar wij in specialiseren, er zijn andere scholen in Amsterdam die met hetzelfde profiel leerlingen willen binnen halen. Dus IVKO moet hetzelfde blijven, maar ook beter of uitgebreider worden. Waar wij goed in zijn, moet excellent worden; en waar wij niet goed in zijn, moet beter! Leerlingen op IVKO zijn bijna allemaal goed in Engels en de kunsten, het maakt mijn werk leuk en redelijk makkelijk om bijzondere lessen of projecten uit te voren met de leerlingen.
Gedurende de afgelopen vijf jaar heb ik Cambridge gegeven voor leerlingen die in Engels willen presteren. Aan het eind van het schooljaar worden alle leerlingen getoetst via een Cambridge examen dat nagekeken wordt in Engeland. De leerlingen ontvangen handgeschreven feedback op hun ingeleverd werk.
Ik heb het Theatertechniek en Theatervormgeving curriculum herschreven zodat er de doorstroom naar MBO en HBO eenvoudiger wordt. Mijn wens is dat Theatertechniek in toekomst een ondereel wordt van het Drama eindexamen.
Vakwerkplan theatraliteit (Microsoft DOCX bestand)
Vakwerkplan theatertechniek (Microsoft DOCX bestand)
Ik heb Engels curriculum voor het vierde en vijfde jaar herschreven om meer aansluiting te vinden tussen interesses van leerlingen, de eindtermen voor mavo en havo, en het centraal schriftelijk examen.
Vakwerkplan Engels 2018 -2019 (Microsoft Word DOCX bestand)
In de afgelopen anderhalf jaar heb ik voor Noordhoff gewerkt aan de zesde versie van Stepping Stones (de methode voor Engels die wij ook gebruiken voor de onderbouw) voor havo 5 en vwo 4. Ik mag hier geen voorbeelden van laten zien omdat er rechten over bestaan.
Ik heb ook gevarieerde workshops gegeven voor IVKO week van poëzie tot computercoding tot belichting voor dans. Ik probeerde zo breed mogelijk te werken in het kader van vakoverstijgend werken.
Zie beneden voor voorbeelden:
Hoe belicht ik een dansstuk? (Microsoft Word DOC bestand)
Spoken Word Lesson (Microsoft Word DOC bestand)
